Created with Sketch.

Programma`s

Het online platform van Gezondeboel biedt toegang tot ruim 90 programma's. Wij maken gebruik van video's, animaties, creatieve opdrachten en Virtual Reality. Ook kan de sociale omgeving worden betrokken, bijvoorbeeld een partner, vriend of familielid. Het taalniveau is toegankelijk (B1 tot C2; 80% van de bevolking) en we bieden diverse modules in verschillende talen; Turks, Pools en Engels.

programma

Acceptatie

Als je iets vervelends hebt meegemaakt, is het soms lastig om dit een plekje te geven en dit te accepteren. In het programma ‘Acceptatie’ ga je aan de slag met het accepteren van gevoelens, situaties en het accepteren van jezelf. 

programma

Alcohol onder controle

Als je iets wilt doen aan jouw overmatige alcoholgebruik, en het lukt je niet om hier zonder hulp mee te stoppen, kan dit programma je hierbij helpen.

programma

Angst voor de tandarts

Dit programma is bedoeld voor volwassenen die last hebben van angst voor de tandarts. Tandartsangst wordt gezien als een reactie op een nare ervaring in het verleden.

programma

Angst voor de tandarts - kids

Soms zie je erg op tegen de behandeling bij de tandarts. Dit kan door verschillende dingen komen en het is voor iedereen weer anders. Angst kun je vergelijken met een alarmsysteem.

programma

Balans

Vind je het lastig om balans te creëren tussen bijvoorbeeld je werk en je privé? Heb je last van stressklachten en zou je wat meer in balans willen zijn? In dit programma ga je hiermee aan de slag. 

programma

Bewegen

Voel je je vaak futloos, weinig energiek, of heb je last van overgewicht? Dit programma is geschikt voor iedereen die om wat voor reden dan ook meer wil bewegen. 

programma

Communiceren

In dit programma ga je aan de slag met communiceren en word je bewust van wat jouw manier van communiceren is. We zoomen in op de zender, de boodschap en de ontvanger.

programma

Dagstructuur

Je kunt om verschillende redenen behoefte hebben aan meer dagstructuur. Dat kan bijvoorbeeld zijn omdat je veel spanningsklachten ervaart of sombere gevoelens. Door meer structuur aan te brengen in je dag, zul je zien dat je je snel beter gaat voelen.

programma

Diabetes Type 1

Diabetes kan je flink in de weg zitten, bijvoorbeeld als je naar een nieuwe school gaat, voor het eerst op jezelf gaat wonen of als je nieuwe vrienden wilt maken, maar eigenlijk op elk moment: wanneer je iets gaat eten, sporten of naar de bus moet rennen. Je diabetes is er altijd.

programma

Druk en afgeleid

Heb je vaak last van een onrustig lichaam of een vol hoofd en merk je dat je snel afgeleid wordt? In dit programma ga je aan de slag met jouw klachten en leer je hoe je beter kunt structureren en plannen in het dagelijks leven.

programma

Eenzaamheid

Voel je je af en toe eenzaam en somber, en wil je hier iets aan doen? In dit programma ga je aan de slag met het doorbreken van jouw eenzaamheid. 

programma

Eerste stap naar herstel

In dit programma ga je een start maken met jouw herstel. Je kunt zelf kiezen waar je mee aan de slag wilt, bijvoorbeeld ontspanning of minder piekeren. 

programma

Emotie eten

Worstel jij met eetbuien en wil je hier iets aan doen? In dit programma ga je hiermee aan de slag en leer je ‘mindful’ te eten. 

programma

First steps to recovery (EN)

By working through this program you will take your first steps to recovery. We believe that everybody has the resilience to take the necessary steps when given a little support. 

programma

Geen zin in seks

Als je merkt dat je geen zin (meer) hebt in seks en moeilijk opgewonden raakt en je hier graag iets aan wilt doen, kan dit programma je hierbij helpen. Je gaat aan de slag om seksuele prikkels te (her)ontdekken.

programma

Geluk

Voel je je somber en heb je weinig plezier in het leven? Of ben je juist al wel tevreden, maar wil je nog meer uit je leven halen? In dit programma ga je aan de slag om gelukkiger te worden...

programma

Kanker - Na de behandeling

Dit programma is ontwikkeld voor mensen in de fase na de behandeling van kanker. In deze fase komt er vaak meer ruimte voor verwerking. Je krijgt adviezen over hoe je hiermee om kunt gaan en je gaat kijken naar welke dingen de komende tijd belangrijk zijn voor jou om je op te richten.  

programma

Kanker - Na de diagnose

Dit programma is ontwikkeld voor mensen met kanker, gericht op de fase vlak na de diagnose. Je krijgt informatie over kanker en de behandeling ervan, en daarnaast geven we je tips en adviezen over het betrekken van je omgeving en het opzoeken van lotgenoten.

programma

Kanker - Tijdens de behandeling

Dit programma is ontwikkeld voor mensen met kanker, gericht op de fase tijdens de behandeling. Je krijgt informatie over veelvoorkomende klachten en gevoelens, zoals angst en vermoeidheid. 

programma

Kennis van Gezondheid

Wil je op een breed vlak basisinformatie hebben over gezondheid en leren hoe je goed voor jezelf kunt zorgen? Dan is dit programma iets voor jou. 

programma

Leefstijl

In dit programma komen verschillende onderwerpen aan bod die allemaal jouw leefstijl kunnen verbeteren, zoals mediagebruik, ontspanning, beweging, slaap en voeding.

programma

Lekker Slapen

Slaap je slecht en wil je leren wat jij kunt doen om weer lekker te slapen? In dit programma ga je aan de slag en leer je wat jij kunt doen om je slaapprobleem aan te pakken. 

programma

Mijn sociale omgeving

Voel je je eenzaam, vind je het lastig om te communiceren of leef je bijvoorbeeld in twee culturen? In dit programma ga je aan je relaties werken.

programma

Mindfulness

Mindfulness betekent aandachttraining, ook wel verwoord als ‘in het hier-en-nu leven’. Daarnaast heeft mindfulness betrekking op het accepteren van dat wat er is en het opmerkzaam zijn zonder te oordelen. 

programma

Mindfulness (EN)

Mindfulness means attention training or live 'in the here-and-now' and refers also to being more mindful without judging.

programma

Omgaan met emoties

Vind je het lastig om emoties te uiten, te herkennen of te verwerken? In dit programma leer je beter om te gaan met emoties.

programma

Omgaan met geld

Vind je het lastig om grip te hebben op je financiën en wil je graag leren hoe je het beste om kunt gaan met geld? In dit programma ga je hiermee aan de slag.

programma

Ontspanning

Wil je leren hoe je meer kunt ontspannen? In dit programma ga je aan de slag met verschillende ontspanningsoefeningen.

programma

Opkomen voor jezelf

Vind je het moeilijk om assertief te zijn en voor jezelf op te komen? Dit programma helpt je om assertiever gedrag te tonen.

programma

Oplossingsgericht opvoeden

Dit programma is een cursus voor ouders, maar waarin veel opdrachten staan die de ouders met het gehele gezin of het kind in kwestie moeten doen.

programma

Overgang

De overgang is een periode waarin het lichaam op zoek gaat naar een nieuwe hormonale balans. Dit programma bevat informatie over wat de overgang is en welke klachten je kan ervaren, zodat je beter begrijpt hoe de klachten ontstaan. 

programma

Overspanning & Burn-out

Dit programma geeft uitleg over en tips bij overspanning en burn-out. In drie fases ga je werken aan je herstel.

programma

Pesten en Agressie op de werkvloer

Voel jij je niet prettig of onveilig op je werk, of heb je vervelende dingen meegemaakt op de werkvloer? Met dit programma zoeken we naar een weg om hier weer uit te komen. 

programma

Piekeren

Piekeren is het veel, lang en vaak zorgelijk nadenken over een probleem of iets vervelends, zonder dat je tot een oplossing komt. In dit programma ga je uitzoeken waarom je piekert. Je krijgt verschillende manieren aangereikt om je piekergedachten te voorkomen of te stoppen. 

programma

Planning & Structuur

Vind je het lastig om overzicht te houden? Heb je het bijvoorbeeld erg druk of merk je dat je je niet goed kunt concentreren? In dit programma ga je aan de slag om orde te scheppen in de chaos. 

programma

Relatieboost

Dit programma geeft de relatie tussen jou en je partner een boost, en kan door jou alleen of door jullie samen gevolgd worden.

programma

Rouw

Bij het verliezen van een naaste staat je leven op zijn kop. Dit kan zich uiten in problemen op een of meerdere gebieden in je leven. In dit programma wordt uitleg gegeven over rouw, krijg je schrijfopdrachten en praktische tips. 

programma

Slaap & Shifts

Het programma Slaap & Shifts is gemaakt voor mensen die op onregelmatige tijden werken en daardoor last hebben van slaapproblemen. In het programma krijg je informatie en praktische tips, en ga je zelf onderzoeken onderzoeken welke dingen jij kunt veranderen zodat je beter slaapt en je je daardoor ook beter voelt. 

programma

Slechte gewoontes

In dit programma wordt in verschillende stappen gewerkt aan het verminderen van je slechte gewoontes. Je gaat aan slag met je motivatie en het omgaan met stress. 

programma

Somberheid

Somberheid herken je aan een somber, verdrietig of moedeloos gevoel, het verlies van plezier in activiteiten, verminderde concentratie, verlies van energie, moeite met slapen en lusteloosheid. In dit programma leer je meer over somberheid, het belang van structuur en ga je aan de slag met het uitdagen van jouw gedachten. 

programma

Somberheid - jongeren

We zijn allemaal weleens somber of verdrietig; dit hoort bij het leven. Dit kan door verschillende situaties komen, denk aan je ouders die gaan scheiden, iemand die is overleden waar jij veel van hield of andere lastige situaties. In dit programma gaan we je helpen om sneller van je somberheid af te komen.

programma

Stressles

StressLes is een laagdrempelig programma en is bedoeld voor iedereen die af en toe of vaker last heeft van stress. Je krijgt uitleg over stress en praktische tips om stress (weer) de baas te worden. 

programma

Veerkracht

Veerkracht gaat over het vermogen dat je hebt om te herstellen als je te maken hebt gehad met een stressvolle of verdrietige gebeurtenis. In dit programma leer je meer over wat veerkracht is en ga je aan de slag met het vergroten van jouw veerkracht. 

programma

VR Ontspanning

In dit programma kun je verschillende ontspanneningsoefeningen doen in de natuur met behulp van Virtual Reality.

programma

VR Rijangst

In dit programma kun je oefenen met verschillende situatie in de auto, zodat jij de angst de baas kan worden.

programma

VR Spreekangst

In dit programma ga je aan de slag met jouw spreekangst met behulp van Virtual Reality. Om deze VR-tool zo goed mogelijk in te zetten, geven we je eerst wat informatie over hoe het oefenen met VR in zijn werk gaat.

programma

Zelfbeeld

In dit programma leer je meer over jouw zelfbeeld en hoe je dit beeld over jezelf kunt beïnvloeden. 

programma

Zelfcompassie

Zelfcompassie betekent dat je warm en begripvol bent tegen jezelf wanneer je het moeilijk hebt of wanneer het voelt alsof je tekortschiet, in plaats van je gevoelens te negeren of alleen maar kritisch te zijn op jezelf. 

Toon alles