Beeldbellen (blikbellen)

 

Online coachen met beeldbellen

Wat houdt ‘beeldbellen’ precies in? Door gebruik te maken van beeldbellen (ook wel bekend als beeldschermzorg of videobellen) kunnen professional en gebruiker via een beeldscherm met elkaar kunnen communiceren. Professional en cliënt zijn voor elkaar zichtbaar en hoorbaar, zoals bij Skype of Facetime, maar dan via een beveiligd platform (AVG proof). Ook is het mogelijk om schermen te delen. Beeldbellen is geïntegreerd in het platform van Gezondeboel, met één druk op de knop start je het gesprek met jouw cliënt. Jij en jouw gebruikers hoeven dus geen extra software te installeren of een andere applicatie te openen.

 

Voordelen van een digitaal consult 

Coaching aan de hand van beeldbellen kent veel praktische voordelen. Je kunt gesprekken vanaf afstand voeren waardoor coaching onafhankelijk van kantooruren en plaats beschikbaar kan worden gemaakt. Hierdoor kun je vaker kort contact onderhouden met cliënten en kun jij je je werk flexibeler indelen. Door gebruik te maken van beeldbellen behoud je het persoonlijke aspect van het consult, doordat het de mogelijkheid biedt om non-verbale signalen op te vangen zoals lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen.

 

Kosten beeldbellen 

De kosten voor het gebruik van de beeldbelfuctionaliteit zijn 119,40 per jaar per professional (excl. BTW). Dit is inclusief een onbeperkt aantal belminuten en de mogelijkheid tot schermdelen. Beeldbellen kan ook per maand worden afgenomen, kosten bedragen dan 12,95 euro per maand per professional (excl. BTW). Klik hier voor meer informatie over onze tarieven en producten. Wil je gebruikmaken van beeldbellen? Neem dan contact met ons op.

 

Voor wie?

Wij bieden beeldbellen aan voor bedrijfspsychologen, studentpsychologen, bedrijfsartsen, coaches, wijkteam begeleiders en bedrijfsmaatschappelijk medewerkers.

Benieuwd hoe beeldbellen in zijn werk gaat?
Bekijk hier de handleiding voor cliënten.
Bekijk hier de handleiding voor professionals.

Veel gestelde vragen

Kosten 

Wat zijn de kosten van beeldbellen?

De kosten voor het gebruik van de beeldbelfuctionaliteit zijn 119,40 per jaar per professional (excl. BTW). Dit is inclusief een onbeperkt aantal belminuten en de mogelijkheid tot schermdelen. Beeldbellen kan ook per maand worden afgenomen, kosten bedragen dan 12,95 euro per maand per professional (excl. BTW). Klik hier voor meer informatie over onze tarieven en producten.

Zit er een max aan het aantal minuten dat ik beeldbellen kan gebruiken?

Nee, er is geen maximaal aantal minuten. Je kunt dus onbeperkt gebruik maken van de beeldbelfunctionaliteit

Veiligheid & Privacy 

Voldoet beeldbellen ook aan de NEN 7510 cq ISO27001 normen? En waar vind ik deze info?

Het is ingebouwd in ons beveiligde platform. Bij het ontwikkelen is rekening gehouden met ‘security by design’ en de IT protocollen voor beveiligd ontwikkelen zijn aangehouden. Gezondeboel is NEN en ISO gecertificeerd, ook op onze ontwikkel-protocollen.

Wat maakt dat jullie nu een eigen dienst beschikbaar stellen en dit niet via Zoom doen?

Onze functionaliteit is gebouwd en draait op onze eigen servers en alle informatie, urls, en data die hiervoor nodig is komt dus ook alleen op onze servers terecht. Hiermee hebben we de gegevens, veiligheid van data en de (door)ontwikkeling in eigen hand. Bij het gebruik van een andere applicatie (zoals Zoom) ontkom je er niet aan dat je data ook door die andere partij wordt verwerkt. Daarnaast kun je, omdat het je eigen applicatie is, deze ook beter integreren in je eigen systeem.

Wordt er informatie opgeslagen en wat wordt met deze data gedaan?

De aangemaakte digitale meetingrooms worden opgeslagen, zodat deze beschikbaar zijn en blijven. Verder wordt er geen data opgeslagen van het videobellen. Gesprekken worden direct verwijderd.

Functionaliteiten 

Is het volledig beveiligd? Is het AVG proof?

Het is ingebouwd in ons beveiligde platform. Bij het ontwikkelen is rekening gehouden met ‘security by design’ en de IT protocollen voor beveiligd ontwikkelen zijn aangehouden conform de ISO 27001 en de NEN 7510.

Kan ik mijn scherm delen?

Ja het is mogelijk om schermen te delen.

Hoeveel personen kunnen er maximaal deelnemen aan 1 gesprek?

Om de continuiteit te waarborgen kunnen er maximaal 3 personen tegelijkertijd aan 1 gesprek deelnemen.

Wat is het verschil met andere aanbieders?

De beeldbelfunctionaliteit van Gezondeboel voldoet aan alle veiligheidseisen, daarnaast zit er geen maximum aan het aantal belminuten en is schermdelen mogelijk.

Kan ik mijn secetaresse in mijn account alvast de cliënten laten uitnodigen, zodat ik daar geen tijd mee verlies?

Dit is mogelijk. De secretaresse moet in zijn/haar account een videobel-url aanmaken en deze delen met de cliënt en bijvoorbeeld in de agenda van de behandelaar zetten.

Werkt het op mobiel?

Het is mogelijk om met telefoon of tablet gebruik te maken van beeldbellen via onze Blikbel app.

Technische vragen 

Op welke browsers werkt de beeldbelfunctionaliteit?

Bij het ontwikkelen van de functionaliteit heeft het veiligheidsaspect vooraan gestaan. We hebben daarom voornamelijk gekeken naar de browsers die up-to-date zijn. Daarom is de functionaliteit beschikbaar via Chrome, Edge, Opera en (nog) niet via Safari, Firefox en Internet Explorer. Belangrijk is dat ook jouw cliënt gebruik maakt van één van deze browsers.

Heeft Gezondeboel een technical requirement list mbt beeldbellen?

De dingen die je nodig hebt om gebruik te maken van beeldbellen zijn: één van de volgende browsers: Chrome, Edge of Opera; een webcam, een microfoon en speakers. Hetzelfde geldt voor jouw cliënt.

Hoe werkt het voor cliënten? Moeten ze iets installeren, hebben ze een account nodig of kan je ook zonder programma beeldbellen?

Je kan ook zonder Gezondeboelaccount gebruik maken van de beeldbelfunctionaliteit. Via een beveiligde link kun je het gesprek openen in jouw internet browser.

Is het schaalbaar genoeg? Werkt het nog snel als iedereen er opeens gebruik van gaat maken?

Ja, onze functionaliteit is schaalbaar en ingesteld op intensief gebruik.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geen echo meer hoor tijdens het beeldbellen?

De echo heeft te maken met dat er verschillende apparaten worden gebruikt voor de in- en uitvoer van geluid. Hierdoor kan het gebeuren dat bijvoorbeeld een externe microfoon het geluid dat uit je computer vangt oppikt en hiermee een echo creëert. Dit gebeurt niet wanneer je geluid in- en output vanuit hetzelfde apparaat komen, omdat dit dan wordt weg gefilterd. Om de echo te verminderen kun je het beste de instellingen van de audio en microfoon goed zetten en ruisonderdrukking inschakelen. Dit kun je doen in  het systeem van je computer. Het stappenplan voor Windows staat hier. Het stappenplan voor Mac staat hier.

Account 

Mogen we met meerdere professionals van een account gebruik maken?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Moet ik een verwerkersovereenkomst sluiten?

Mocht je overgaan tot het afnemen van een licentie ontvang je van ons een verwerkersovereenkomst.

Moet een cliënt een account aanmaken?

Nee de cliënt hoeft geen account aan te maken. Het is een beveiligde url waar iedereen die hem heeft naartoe kan gaan en mee in de call kan komen.