Over de training

Wil jij alles perfect doen? En ben je daardoor altijd bezig met dingen die mis zouden kunnen gaan? Of wat anderen ervan vinden? Of steek je juist liever je kop in het zand, omdat je als een berg opziet tegen die beoordeling? Natuurlijk denkt iedereen wel eens: Ai, straks lukt het me niet. Dat is gezond en houdt je scherp. Maar roept die gedachte een te heftige angst op, dan heb je last van faalangst. Het is een veelvoorkomend probleem onder studenten en werknemers en zorgt ervoor dat je niet optimaal kan presteren en overmatig veel stress ervaart.

In deze training leer jij omgaan met faalangst. Je zal niet volledig van je faalangst afkomen, maar je leert wel hoe je je er zo min mogelijk door kan laten belemmeren. Dit ga je doen aan de hand van vier trainingen, waarmee je ook echt in jouw studie, werk of vrije tijd aan de slag gaat. Alleen zo zal je merken dat je klachten wel degelijk kunnen afnemen.

 

Voor wie?

Deze training is ontwikkeld voor iedereen (ouder dan 16 jaar) die last heeft van faalangst. Specifiek sluit de training goed aan bij studenten (zowel MBO, HBO of WO), werkenden en werkzoekenden.

 

Wat leer je?

  • Je leert wat faalangst is, hoe dit werkt en op welke manier dit belemmert.
  • Je leert welke situaties spanning oproepen en waarom.
  • Je leert verschillende technieken om hoge spanning als gevolg van faalangst te verminderen en je hierdoor niet te laten belemmeren.
  • Je ondervindt wat voor jou helpt bij het omgaan met faalangst.

 

In de eerste sessie krijg je uitleg over faalangst en denk je na over een leerdoel. Vervolgens leer je wat spanning met je lichaam doet en hoe je hoogoplopende spanning vroegtijdig kan opmerken om op tijd in te kunnen grijpen (sessie 2). In de derde sessie begin je met de eerste praktijkgerichte training. Je gaat kijken naar je niet helpende gedachten en gaat deze omzetten naar helpende gedachten.

In de tweede praktijkgerichte training ga je oefenen met concentratietraining (sessie 4). Dit is een methode uit de topsport waarbij je je aandacht richt op de taak om deze zo goed mogelijk uit te voeren.

De derde praktijkgerichte training behandelt het belang van ontspanning (sessie 5).

In de vierde praktijkgerichte training leer je meer over jezelf (sessie 6). Hoe kan je je vertrouwen in eigen kunnen vergroten? Hoe verminder je je angst voor een tegenslag of faalmoment? En hoe verminder je je angst voor wat anderen van jou vinden?

Uiteindelijk (sessie 7) sluit je de training af en evalueer je je leerdoel (opgesteld aan het begin van de training).

 

Tijdsindicatie: 5-6 weken

Thema’s: Productiviteit, faalangst, angst, studeren, arbeid, prestatiedruk, stress

Misschien ook interessant

Kom meer te weten over ons platform.

Misschien ook interessant

Accepteren

Dit is voor mensen die aan de slag willen om nare gevoelens en gebeurtenissen een plekje te geven.

Lees meer

ACT your way

Deze training is bedoeld voor jongeren en jongvolwassenen tussen de 15 en 25 jaar die willen leren hun eigen weg te volgen.

Lees meer

Activatie

Deze training is bedoeld voor mensen die baat hebben bij een regelmatige dagstructuur.

Lees meer

AD(H)D – Jongeren

Deze training is bedoeld voor adolescenten met AD(H)D-klachten.

Lees meer

Alcohol onder Controle

Deze training is voor volwassenen die kampen met overmatig alcoholgebruik.

Lees meer

Angst – kinderen

Deze training is bedoeld voor kinderen tussen de acht en twaalf jaar die angstklachten ervaren.

Lees meer

Angst voor de tandarts

Een kwart van de Nederlanders is bang voor de tandarts en 800.000 mensen zijn zelfs zo bang voor de tandarts dat ze niet meer durven te gaan. Het komt dus ontzettend vaak voor.

Lees meer

Kom meer te weten over ons platform.

Therapiland Digitrust ISO 27001
Therapiland Digitrust NEN 7510

Veilig & vertrouwd

Bij Gezondeboel hechten we enorm veel waarde aan de veiligheid en anonimiteit van ons platform. Gezondeboel is ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd, wat betekent dat wij onze informatiebeveiliging volgens de norm waarborgen. Ook zijn wij AVG-proof!