CBSK – Hoe ik mezelf vind (kinderen)
De CBSK brengt de emotionele problemen en/of gedragsproblemen bij kinderen in kaart.
Auteur
Auteur: S. Harter, USA.
Nederlandse vertaling en bewerking: J.W. Veerman, M.A.E. Straathof, Ph.D.A.Treffers, B.R.H. Van den Bergh en L.T. ten Brink, Harcourt Assessment B.V., Lisse, Nederland.
Copyright © Pearson Assessment & Information B.V. (1997, 2004). Art.nr. 18/3434.01
Deze test(s) is (zijn) door Licentienemer te Amsterdam vervaardigd, na schriftelijke toestemming d.d. 1 januari 2019 van de uitgever en rechthebbende Pearson Benelux B.V. te Amsterdam. Deze test(s) is (zijn) auteursrechtelijk en databankrechtelijk beschermd en het verveelvoudigen en/of verspreiden, in welke vorm dan ook, zonder de vereiste voorafgaande schriftelijke toestemming van Pearson Benelux B.V. te Amsterdam is niet toegestaan. Onder verveelvoudigen valt onder andere, maar niet uitsluitend, het maken van een schermafdruk of het uitprinten van (een deel van) de test. Testresultaten vallen hier niet onder.

Onderwerp
Psychosociale problemen
Doel
Effectmeting en vroegsignalering
Wijze van afnemen
Zelfrapportage
Doelgroep
Kinderen (8-12 jaar)
Afnametijd
15-20 min
Aantal vragen
40 (waarvan 4 introductievragen)
Kosten
€2,11
Samenvatting
De CBSK is bedoeld om bij kinderen vast te stellen hoe zij hun vaardigheden inschatten op een aantal belangrijke levensgebieden en hoe zij hun globale gevoel van eigenwaarde beoordelen.
Schalen
Schoolvaardigheden, sociale acceptatie, sportieve vaardigheden, fysieke verschijning, gedragshouding en gevoel van eigenwaarde. De items op de eerste vijf schalen verwijzen naar de mate waarin specifieke competenties meer of minder aanwezig zijn dan bij andere kinderen. De items van de subschaal Gevoel van eigenwaarde verwijzen op dezelfde manier naar de waardering die iemand voor zichzelf heeft.