FAQ

Client & Zelfhulp

Voor wie is Gezondeboel bedoeld?

Gezondeboel is er voor bedrijven (medewerkers), onderwijsinstellingen (studenten), wijkteams (inwoners) en voor jouzelf (zelfhulp). Kijk bij voor 'voor wie?' voor meer informatie.

Kan ik een gratis proefaccount krijgen?

Ja dat kan! Op deze manier kun je zelf een kijkje nemen in Gezondeboel. Als je via het contactformulier je gegevens achterlaat, dan nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

Zijn er kosten verbonden aan het gebruik van Gezondeboel?

Dat hangt ervan af op welke manier jij Gezondeboel wilt gebruiken. Krijg jij Gezondeboel aangeboden via je werkgever, onderwijsinstelling of wijkteam en heb je een aanmeld-link ontvangen of ben je persoonlijk uitgenodigd? Dan kun je kosteloos gebruik maken van Gezondeboel. Wil je Gezondeboel als professional of organisatie inzetten, dan denken wij graag met je mee en sturen we je een persoonlijk prijsvoorstel toe. Neem hiervoor graag contact met ons op via onze contactpagina, info@gezondeboel of 020-854 51 08.

Wat is Virtual Reality en wat kan ik er mee?

Virtual reality (VR) maakt het mogelijk om in een virtuele wereld aan de slag te gaan met uitdagingen en het oefenen van vaardigheden, bijvoorbeeld leren ontspannen of het voeren van een sollicitatiegesprek. Uit steeds meer onderzoeken blijkt dat VR een effectieve methode is om een gedragsverandering te realiseren. Bij 'aanbod' vindt je ons VR aanbod.

Kan ik me aanmelden voor de nieuwsbrief?

Dat kan door onderaan deze pagina bij ‘blijf op de hoogte’ je e-mailadres in te voeren.

Wat is de relatie met Therapieland?

Gezondeboel is ontstaan vanuit Therapieland‚ een innovatieve speler in de zorg die inspirerende e-Health programma’s biedt. Sinds de oprichting in 2012 heeft Therapieland 90 innovatieve online programma’s ontwikkeld voor de geestelijke gezondheidszorg (basis GGZ en gespecialiseerde GGZ), de huisartsenzorg & POH, en de ziekenhuiszorg. De programma’s zijn ontwikkeld in samenwerking met experts en ervaringsdeskundigen en zijn daarnaast gebaseerd op bewezen behandelmethodes. Therapieland wordt gebruikt door meer dan 2000 huisartsenpraktijken, 1900 psychologen-praktijken, en een aantal ziekenhuizen en inmiddels heeft Therapieland ruim 120.000 gebruikers. In 2018 is Gezondeboel opgericht om ook mensen buiten de zorg de handvatten te bieden om de beste versie van zichzelf te worden.

Wat kan ik verwachten van een persoonlijke Gezondeboel coach?

Je maakt kennis met jouw persoonlijke coach tijdens een intakegesprek. Hierna volgt altijd een persoonlijk advies, speciaal op maat voor jou. Het kan zijn dat je voldoende wegwijs in het platform bent en graag zelf aan de slag gaat met een programma van jouw keuze. Het kan ook zo zijn dat je wel een extra steuntje in de rug kunt gebruiken. Jij en je coach kijken samen wat de beste vervolgstappen zijn en stippelen jouw coachtraject uit. Wanneer blijkt dat je beter kan worden geholpen door een andere professional, zoals een psycholoog of je huisarts, dan kan jouw coach hierin adviseren en zal je worden doorverwezen. Onze coaches behandelen niet.

Hoe kan ik een afspraak inplannen met een persoonlijke coach?

In jouw persoonlijke Gezondeboel omgeving kun je kennismaken met de Gezondeboel coaches. Bepaal zelf welke coach jou aanspreekt. Ook kun je zien wanneer de coaches beschikbaar zijn. Plan vervolgens een intakegesprek in met jouw favoriete coach, op een moment dat het jou uitkomt. Heb je een korte vraag? Stuur jouw coach dan een bericht. Heb je een intakegesprek aangevraagd, dan stuurt jouw coach jou in aanloop naar jullie afspraak een mail. In deze mail staat hoe jij je goed kunt voorbereiden en hoe het beeldbellen in zijn werk gaat. Tijdens het intakegesprek maak je kennis met jouw persoonlijke coach en bepalen jullie het vervolg. Dit is altijd een persoonlijk advies, speciaal op maat voor jou.

Hoe kan ik mij registreren?

Jouw werkgever stuurt een link waarmee jij jezelf kan registreren. Als je klikt op deze link kom je terecht op het registratieformulier. Na het invullen van jouw gegevens en het accorderen van de gebruikers voorwaarden klik je op account aanmaken. Vervolgens krijg je een e-mail van Gezondeboel waarmee je jouw account kan activeren zodat je kunt inloggen.

Hoe lang kan ik gebruikmaken van Gezondeboel?

Je kunt zo lang als je wilt gebruikmaken van een Gezondeboel programma waar je aan bent begonnen.

Hoe kan ik mijn e-mail notificaties beheren?

In je profiel zie je de mogelijkheid om je e-mailnotificaties te beheren. Je kunt hier aangeven welke e-mailnotificaties je wel en welke je niet wilt ontvangen.

Wat kan ik met de groepen doen?

Met de groepen kun je in contact komen met andere gebruikers van Gezondeboel. In groepen kun je openbaar berichten plaatsen die andere gebruikers in die groep kunnen lezen. Als je een bericht plaatst zien de andere gebruikers in de groep jouw nickname. Je kunt je nickname aanpassen in je profiel.

Ik krijg een 500 error melding! Wat nu?

Als je in het platform een 500 error -melding krijgt, kun je deze melding naar ons doormailen via de link “Email ons de error door”. De helpdesk van Gezondeboel ontvangt dan de error en gaat vervolgens onderzoeken waar de 500-melding vandaan komt.

Ik krijg een 403 error melding! Wat nu?

Een 403 error melding komt naar voren als je nog bent ingelogd met je Gezondeboel account in dezelfde webbrowser als waar je nu wil inloggen. Log eerst goed uit via die ‘Logout’ knop en probeer het daarna opnieuw.

Ik heb problemen met inloggen

Inlog problemen kunnen meerdere oorzaken hebben. Het kan zijn dat er een fout in het wachtwoord en/of e-mail adres zit. Let daarom op het volgende: inloggen doe je met je e-mail adres en met je wachtwoord. Dus niet met je gebruikersnaam. Heeft de webbrowser jouw e-mailadres en/of wachtwoord opgeslagen dan kan dit problemen geven. Voer je inloggegevens handmatig in en laat deze niet automatisch aanvullen door de webbrowser. Ben je je wachtwoord vergeten? Dan kun je deze via onze website opnieuw instellen door op de login pagina op 'wachtwoord vergeten te klikken.

Wat staat er in mijn dossier?

In jouw dossier staan jouw gemaakte opdrachten in het programma. Denk hierbij aan de resultaten van vragenlijsten, zelfobservatie opdrachten, eventuele verzonden berichten naar de coach en andere opdrachten.

In welke webbrowser kan ik Gezondeboel openen?

Je kunt Gezondeboel openen in alle webbrowsers. Voorbeelden van webbrowsers zijn: Google Chrome, Safari, Mozilla Firefox en Internet Explorer (uitgezonderd oudere versies). Voor een optimale werking van het platform moet de webbrowser up to date zijn. Wij raden de webbrowser van Google Chrome en/of Safari aan voor optimaal gebruik.

Op wat voor apparaten kan ik Gezondeboel gebruiken?

Je kunt Gezondeboel op alle (mobiele) apparaten openen. Voorbeelden van (mobiele) apparaten zijn: een tablet, een smartphone, een laptop en een computer.

Ziet mijn werkgever/organisatie/onderwijsinstelling wat ik doe?

Nee, tenzij je iemand hebt verzocht om mee te kijken via de optie ‘Stuur meekijk verzoek’ in je programma. Anders niet.

Hoe gaat Gezondeboel om met mijn gegevens?

Gezondeboel treft de nodige technische en organisatorische voorzieningen om gegevens te beveiligen tegen verlies of tegen enige vorm van onrechtmatige verwerking. Gezondeboel is ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd. In het Privacy statement kun je hier meer over lezen.

Welke gegevens verwerkt Gezondeboel?

Gezondeboel verwerkt: e-mail adres, nickname, wachtwoord, IP-adres, en gegevens die ingevoerd zijn in de persoonlijke Gezondeboel omgeving door de gebruiker.

Hoe lang worden mijn gegevens bewaard?

Gegevens worden na 15 jaar automatisch door ons verwijderd. Mocht je eerder je gegevens willen laten verwijderen, neem dan contact met ons op.

Hoe kan ik mijn gegevens verwijderen?

Stuur een e-mail naar info@gezondeboel.nl en verzoek in deze e-mail tot het verwijderen van jouw gegevens. Gezondeboel verwijdert binnen vijf werkdagen jouw gegevens en zal dit via e-mail naar jou bevestigen.

Kan ik Gezondeboel inzetten als professional (o.a. bedrijfsarts, coach, psycholoog, begeleider)?

Ja dat kan! De frisse en inspirerende omgeving van Gezondeboel maakt het mogelijk om efficiënt en laagdrempelig jouw cliënt te ondersteunen. Door de inzet van online programma’s zijn cliënten beter voorbereid op gesprekken, wordt hun zelfredzaamheid vergroot en worden zij medeverantwoordelijk voor ‘hun’ traject. Hierdoor stijgt de kwaliteit van het traject (51% geeft aan dat Gezondeboel de kwaliteit vergroot) en stijgt ook de productiviteit van de professional (38% geeft aan minder tijd kwijt te zijn door Gezondeboel). Jij kunt ervoor kiezen om cliënten uit te nodigen en mee te kijken naar de voortgang of de cliënt een zelfhulpprogramma aan te bieden.

Wat is Gezondeboel?

Gezondeboel biedt innovatieve, online oplossingen en wil hiermee voorkomen dat mensen in de zorg belanden. Met deze brede en preventieve aanpak kan iedereen, waar en wanneer hij of zij wil, werken aan de beste versie van zichzelf. Vanuit de persoonlijke Gezondeboel omgeving kunnen online programma's, persoonlijke online coaching, vragenlijsten en virtual reality worden opgestart.

Do you have trouble logging in? Or a question? We would like to help you. From Monday till Friday you can reach us between 9:00 - 17:00 on: 020-854 51 08 of info@gezondeboel.nl